Logo tasarım nasıl olmalı?
Logo nedir? Lügat fehvaı olarak soy karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı az çok önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin umumiyetle logoları bölümü temsil eder. Ancak birden zait bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolay anlaşılır, geçekırlanması kolay, kabil olduğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine elverişli olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıteselsül lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman dahi rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilim çok önemlidir.